уторак, 21. фебруар 2017.

ПОДСМЕХ ИХ НИЈЕ ЗАУСТАВИО: Направили су туристички рај где нико није очекивао


Три приче из личког места Ловинца и Светог Рока потврђују како се на озбиљни туризам не рачуна само на обали као да се од туризма може добро живети и у Лици.

 

Ловћенац, Фото: Википедија/Змај123
  Власници Апартмана ‘Топић’ који се налазе одмах крај познатог санкалишта Цвитуша поред Ловинца су Жељко и Ивана Топић. Али, њихови капацитети пуно су више од обичног преноћишта. Осим по три лепо уређена апартмана у породичној кући, познати су и по гостољубивости. Зато су добили високе оцене гостију и похвале само Booking.com преко којег изнајмљују своје апартмане, пише Слободна Далмација. У Ловинац се Жељко вратио са породицом након што је одрадио радни век у Ријеци.

"У Ријеци сам радио у инспекцији у чијој је надлежности био управо контрола смештајних капацитета, тако да сам након одласка у пензију одлучио и сам да отворим неколико апартмана у кући у Ловинцу. Отворили смо и помало радимо жена и ја породично. Имамо три апартмана, а ове ћемо се године проширити на још три. Имамо три звездице, а увек радимо на проширењу понуде. Гости су врло задовољни, тако да смо добили и похвалу Booking.com", каже  Жељко.
Попуњени су и лети и зими, а госте су имали и за прославу Нове године. Некад су их проглашавали лудима што су одлучили да уложе у апартмане.

"Некад давно су ме проглашавали лудим што уређујем апартмане. Пријатељи су ми говорили: “Па што ће ти апартмани, зар ћеш овце да затвараш у њима?” А сад броје сваки ауто испред куће који дође. Сад ће и они у посао са апартманима. На подручју опшине Ловинац већ има двадесет апартмана, а ми смо ту најближи санкалишту, тако да смо стварно задовољни’, рекао је Топић.

Осим њега, успешну причу пише и Ивана Билен Хољевац која успешно води хостел ‘Свети Рок’. Он је уређен у потпуно реновираној месној згради која је некад била школа, а после тога дневни боравак за старије особе. Није испунио своју сврху па га је опшина Ловинац изнајмила.

"Годину дана је прошло од отварања и стварно смо задовољни. Ове је године било и снега, отворена је и Цвитуша са пуно активности, тако да имамо посла. Каже се, кад сте нови у неком послу и предузетништву, да првих неколико година живите онако како нитко не жели да живи, да бисте можда касније живели како свако жели да живи. Ми смо још у фази подизања квалитета, тако да још увек није лако, али што се тиче туриста, гостију и атмосфере која се догађа, ми смо презадовољни.

У зимско време највише гостију имамо из Далмације – Задар, Шибеник, Пировац, а онда иза тога нам долазе планинари из целе Хрватске и школска деца, док преко лета само странци и гости на пропутовању. Прошле смо године имали око 3,5 хиљада ноћења’, рекла је Хољевац.
Једну од најнеобичнијих прича везано за тему има Анђелко Јурјевич пореклом из Словеније. У Лику се доселио 2002., игром случаја. Наиме, он је дошао у Лику на 15 дана, али више се није вратио. Унајмио је бистро ‘Лика’ у Личком Церју и сада га води са супругом и децом.

‘Радимо породично, супруга, деца, ја… сви смо укључени у то. Имао сам пре компанију и игром случаја дошао сам у Лику. Дошао сам на месец дана и нисам се више вратио, остали смо ту где јесмо. Унајмили смо овај локал у октобру прошле године, још смо свежи. Градимо се, али иде полако, није лако, али радити се мора. Са пријатељем држим и фарму музних крава, што је реткост јер се баш то млеко највише користи за сиране с обзиром да је реч о посебној пасмини крава које у Хрватској нема. Имамо стотињак грла, а све млеко откупљује “Рунолист” из Оточца. Овдје ништа не би успело да није било Опшине Ловинац, која нам је пуно помогла, било некаквим субвенцијама, било саветима, потпорама.

За сваки почетак је важно да ти нетко помогне да станеш на ноге јер, будимо искрени, ми смо ту са породицом дошли сами, без икога, и да нема Општине која помаже свима нама, јер нисам ја једини ту којима је помогла, тешко бисмо опстали. Али не да се Лика. Успет ћемо изградити себи живот на овим просторима који толико пуно могу дати’, објаснио је Јујевич.

(Слободна Далмација)

Нема коментара:

Постави коментар