петак, 21. јул 2017.

ШЕСТ УСПЕШНИХ ДАЈЕ ЛЕКЦИЈЕ О НЕСУПЕХУ: То није срамота док се третира као још једна лекција у бизнису


Предузетници улазе у посао како би успели. Али то никада није 100 одсто сигурно.



Ови шест титана и чланови шеме Ораклс откривају своје највеће препреке, и шта их је подстакло њихово најбогатије учење.

 Барбара Коркран

Екстремни видео записи.

Завршила сам 1992. године са профитом, тако да сам све уложила у нову идеју. Унајмила сам фотографа да снима фотографије наших 73 некретнине и да их сними на видео траку. Сваки оглас се завршио фотографијом продавца и телефонским бројем. И унајмила сам професионалног шминкера да учини наше продавце да изгледају беспрекорно.

Једва сам чекала да представим своју нову идеју на продајном састанку компаније. Стајала на осветљеном подијуму, хвалила сам се пред својих 200 продаваца: "Наши видео снимци ће корисницима Коркран групе дати све информације које им требају на једном месту , за само 20 долара. Зовемо га "Хоумс он Тејп" или "ХОТ"!

Целокупни тим продаје је спонтано аплаудирао - ово је била моја најбоља идеја!

Прескачемо до децембра 1993. Стајала сам у влажном подруму наше канцеларије на Вест Сајду канцеларије, гледајући у моје улагање вредно 71.000 долара. Под тамно жутим светлом на великом зиду стојалае су осам метара високе хрпе по 32 комада видео трака. Моја "ХОТ" идеја је била мртва из два разлога:

Прво, наши продавци нису дистрибуирали видео снимке. Нису хтели да покажу клијенту лице или телефонски број другог продавца. Друго, видео садржаји су садржавали толико слика да је сваки снимак био бржи него што би чак и очи Њјуорчанина могле да схвате.

Само сам размишљала о томе колико ћу глупа испасти на следећем састанку. Али једне вечери, мој муж ми је рекао о лудој новој технологији коју је користио током маневара са америчком морнарицом у Јужној Кореји. Звала се "интернет" и може да повезује људе и информације широм света.

У мојој глави се упалила лампица: можда бих могала да надокнадим неке губитке и нађем начин да искористим технологију која се појављује. Регистровали смо наш "домен", а унајмио сам фотографа да пренесе видео снимке на веб.

Ја сам најавила другу фазу "ХОТ" у јануару 1994. године: "Коркоран група би била једна од првих америчких компанија која ће своје листинге стављати у сајберпростор!" За месец дана, четири нова купца су пронашла некретнине на интернету, а ја сам храбро закорачила у будућност”,  Барбара Коркран, оснивач групе Коркран.


Роберто Орци

Одбијање Холивуда.

Недавно сам сазнао да је Бред Греј, бивши председник и генерални директор  компаније Парамоунт, умро од рака у само 59 година. Ова вест ме је подсетила на то како је његов живот довезао до мог највећег неуспеха.

После писања и продуцирања прва два наставка новог серијала "Стар Трек" са готово никаквим сметњама из студија, постао сам превише самопоуздан: шта год да напишем то ће проћи. Погрешио сам. Када сам написао трећи сценарио са талентованим младим тимом, био сам изненађен када је Бред одлучио да је то "превише Звездано". Нисам успео да препознам вечно правила форензике: Познајте оног ко вам суди.

Иронично, овај тренутак слабости ме је довео до успеха. Понуђена ми је опција да се прегрупишем и узмем још један сценарио, али инстинктивно, већ сам написао оно што сам мислио да је најбоље  за овај филм. Отишао сам.

Неуспех може довести до снаге. Увек ћу бити захвалан Бреду због његове искрености и успеха који смо имали заједно.

Роберто Орци , холивудски супер продуцент и сценариста чији су филмови и ТВ емисије зарадили преко пет милијарди долара широм света


Ком Мирза

Невероватна евиденција о грешци.

Пропао сам у првих осам компанија. У више од 70 инвестиција нисам остварио профит и изгубио сам десетине милиона долара.

Ми можемо да кривимо околности, људе, време, тржишта или владу, било шта. Престао сам да кривим људе и почео сам да кривим себе. Престао сам бити љут и фрустриран. Постао сам проактиван и пун иницијатива. Престао сам да илећем у ризилне послове; Почео сам да градим ефикасан и прецизан систем који ће повратити контролу над мојим животом.

Кроз неопходност неуспеха, три лекције су ми промениле живот: никад не одустајте, изградите супериорни начин размишљања, имајте веру у себе.

Неуспех вам даје недостајуће делове слагалице како бисте научили да постигнете прави успех. Када не бежите од својих пропуста и преузимате одговорност, ви добијате огромну моћ, мудрост и зрелост. Имати отворен ум, имати храброст , и велику жељу за победу”. Ком Мирза , писац књиге "Човек од 500 милиона долара" и генерални директор " Мирза Холдингса" у кпојпој има 600 запослених

Крег Хандлеи

Пропао три пута са три компаније

Почевши од продаје путем телефона, створио сам нови начин продаје.

Договорио сам се са фирмом из Флориде да купим производ по за 2 долара, а да зарадим 4 долара. Продали смо толику количину да је то било изненађујуће.

Нисам знао како да поправим њихов систем подршке, склопим бољу договор или да се заштитим уговором. Али консултант који је радио са компанијом јесте. Па, унајмио сам га. Узео је мој новац и онда ми украо посао.

Затим сам се удружио са тексашком компанијом. Желели су да наплаћују више од момака из Флориде, па сам преговарао о уговору. Продао сам њихове производе да би тек открио: купац је плаћао 15 долара, они су профитирали 7 долара, 7,50 долара је био трошак, а моја компанија, која је једина радила , зарадила је 50 центи! Компанија у Тексасу је требала да дели профит поштеније али није.

Успоставио сам се партнерство са фирмом из Сакрамента. Договорили смо бољи посао и продали 50.000 производа, само да би наши  рачун биомуништен захтевима за повражај новца.

Три пута сам пропао са три различита предузећа, али никад нисам мислио да одустанем. Наставио сам напред, и подизао се сваки пут када сам пао. Све је то било раст. Брзо сам уводео предност "менталитета раста".

Иронично, ови порази су се показали непреценивим: постао сам далеко више од брокера и консултант него пре. Испоставило се: моја искуства нису била неуобичајена - само што многи људи још нису научили те лекције. Kreg Хандлej , суоснивач и извршни директор ЛистенТрaста


Kрис Плу

Изгубиo милионе долара и пријатеља.

Направио сам мноштво грешака. Смањио сам посао, ушао у ужасна партнерства, улагао лоше, и основао компаније које нису зарадиле новац. Ове грешке су ме коштале милионе, уништавале моје односе са људима и изазивале огромне личне патње. Али су и довеле до вредних лекција због који сам постао успешнији. Једном сам ушао у пословно партнерство са пријатељем, дајући му приступ нашем вредном бренду и помажући да профитно започне свој посао. По договору требали смо да добијемо проценат. Ми нисмо имали ово у уговору, а првобитни споразум никада није био испуњен. Уместо тога, проценат је стално снижаван док скоро није достигао нулу. Наш однос никада није био исти и коштао је милионе у изгубљеним приходима.


То је била тешка лекција за учење: чак и када је неко пријатељ, одвојите време да јасно документујете своју везу. Ниједна страна не би требало да се осећа нервозно у вези са овим. То доноси јасност и осигурава да су сви на истој страни. Треба имати поверење, али и осигурати се уговором. Ја сам то урадио, а моја тренутна партнерства испуњавају те услове и  профитабилна су.

Не верујем да сам икада доживео неуспех. Неуспех имплицира да ништа није добијено. Ово је важан начин размишљања за свакога ко жели да учи и расте, нарочито предузетника. Желим да правим грешке и и учим из њих до краја живота. - Крис Плу , аутор, говорник, саветник и оснивачки партнер Екпотеншал


Стив Григс

Погрешно партнерство.

На почетку моје каријере, мислио сам да би било добра идеја да створимо партнерство са особом која има сличне таленте. Моје размишљање је било да можемо поделити посао и искористити предности.

Брзо сам открио лоше стране таквог размишљања. Једна особа увек осећа да ради више посла од друге особе. Поделити новац на начин који је изгледао поштено је постало немогуће. Није успело. Обојица смо изгубили новац и, на крају, морали смо да почнемо од нуле.

Никад не сарађујте са неким ко има исте таленте. Уместо тога, нађите појединца који има вештине и способности које се надовезују на ваше. На пример, ако сте креативни, пронађите "чобека који је добар са бројевима." Урадите најбоље како бисте осигурали да је резултат јачи од суме рада два појединца, тако да нема превеликог преклапања вештина и на крају доминира.

Ових дана, нисам велики љубитељ партнера. Имати пословног партнера сувише сличан браку - моја супруга од 21. године је једини партнер који ми треба. Ипак, уживам у заједничким подухватима: почетак и крајњи датум. Очекивања су јаснија. Када је посао завршен, однос је готов. Нико није дугорочно обавезан.
                                                                                       
Стив Григс , оснивач и извршни директор Стив Григс Дизајн

Eнтрепренеур

Нема коментара:

Постави коментар