среда, 18. октобар 2017.

И ПЛЕЈБОЈ И ПРЕДУЗЕТНИК: Пословне лекције Хју Хефнера!

27. септембра, као што сви знају до сада, Хју Хефнер, оснивач магазина Плаибои и неколико сродних подухвата, умро је у свом дому. Било да да га зовете Женомрзац и манијак или визионар и тајкун, покојни Хју Хефнер је оставио неизбрисив траг у америчкој култури.


На бољи или лошији начин, играо је каталитичку улогу у америчкој сексуалној револуцији и изградио пословно царство вредно више милиона долара. Али које поуке можемо да научимо из тог успеха? Ево неколико њих:

Све је у томе како се односите према неуспеху

Неуспех је неизбежан. Није важно колико сте успешни моц́и ц́ете да доживите и неуспех. Када је Хефнер ушао у посао са Плекбојем, скоро одмах је доживео успех. Међутим, он није био тако срец́ан у другим пословним потезима. Пробао је да покрене још два часописа. Такође је имао ТВ емисију под називом Плејбој Пентхоусе, али је било неуспешно. Исто се може рец́и и за његову веб страницу Плејбој и казина и кладионичарске салоне широм света.

Било би лако Хефнеру да одустане, али наставио је да гура напред и користи неуспехе као мотив. 

Пригрлите свој посао

Када мислите о Плејбоју (као бренду), немогуц́е је не размишљати о Хефнеру у његовом свиленкастом мантилу са предивним женама које га окружују. У ствари, колико пута сте га видели без жена?

Део разлога је јер га је то на некин начин дефинисало. Мало је разлика између Хефнера и Хефнера, оснивача плејбој царства. Он је оличио свој бренд у сваком погледу.

Постоји опасност када бренд тако повежете са собом, али је Хефнер ризиковао. Хефнер је ово схватио од почетка до краја, и зато је био тако успешан. Ако желите да људи верују вашем бренду, ви први морате веровати у то.

Знајте када да се развијате.

Као што је и претходно речено, Хефнер се није плашио да покуша нове ствари. Као бизнисмен који је био суочен са ударом дигиталних медија, врло брзо се прилагодио. 

Када је тираж магазина Плејбој пао са од 5,6 милиона у 1975. на око 800,000 пре само неколико година, Хефнер је одлучио да се крене у дигиталном правцу. На сајту је престао да се труди да се такмичи са порно индустријом и уместо тога прешао на мекши садржај који је прихватљив млађој публици и друштвеним мрежама. 

Било је неких саплитања у еволуцији Плејбоја, али је дугорочно путања увек била узлазна.

Окружите се са правим људима

Да сте икада питали Хефнера о послу, признао би да и није неки бизнисмен. Многи се не би сложили са тим, али он је био прилично искрен када је тврдио да се окружио правим људима.

Као што је Хефнер једном рекао: "Пословни део бизниса ме никада није интересовао”. Он се бавио маркетингом и уређивачком страном Плејбоја, а о бизнису су бринули други. Једна од најпаметнијих одлука било је ангажовање новинарке која је о сексу писала на мало неуобичајен начин. 

По чему ће вас памтити?

Није јасно како ће мишљење људи имати о Хефнеру за 5-10 година. Једно је сигурно, причаће о њему. Неки ће га прозивати због сексистичких погледа, а други ће у њему видети секс икону. Ипак остаће један од највећих предузетника прошлог века. Запитајте се по чему ће се људи сећати вас?

(Ентрепренеур)

Нема коментара:

Постави коментар